Nordic Choice Club vinner gull for Jonny Million
Under Max Marketing Mix, reklamekonkurransen som hvert år arrangeres av Nordma, fikk Nordic Choice Club gull i kategorien Reise, for kampanjen Jonny Million, utviklet sammen med Feed og Stir, skriver Nordic Choice Hotels i en pressemelding.
– Vi er svært stolt over å ha gått helt til topps i konkurransen i et så celebert selskap, og vil berømme samarbeidet med Feed reklamebyrå, som forstod våre kommunikasjonsbehov og leverte så til de grader, sier Nicolay Corneliussen, leder for Nordic Choice Club.
Kampanjen Jonny Million markerte at Nordic Choice Club hadde nådd milepælen én million medlemmer, og i den forbindelse ble det bestemt at man skulle dele ut én million bonuspoeng til en av de mest lojale Nordic Choice-gjestene. Vinneren ble Jonny fra Sverige, og dermed var kampanjen døpt.
– Vi ville gi tilbake og skape engasjement blant våre medlemmer, og det fikk vi til gjennom et godt stykke dugnadsarbeid. Egne krefter samarbeidet om utvikling av idé, konsept og gjennomføring, sammen med Feed og produksjonsbyrået Stir, og resultatet taler for seg selv, fortsetter Corneliussen.
Også Feed er fornøyd med resultatet.
– Vi inviterte medlemmene til å delta i en konkurranse om å vinne én million bonuspoeng, noe som naturligvis fikk stor oppslutning, men vi lyktes med å gjøre dette på en engasjerende og ny måte, som ga svært gode resultater og noe vi kunne videreføre over en lengre periode, sier Ferdrik Hæreid, leder av Feed reklamebyrå.
Kampanjen ble primært gjennomført via sosiale kanaler, og tok utgangspunkt i hva vinneren av én million bonuspoeng, Jonny, gjorde med poengene sine.
Foto: Nordic Choice Club vinner gull for kampanjen Jonny Million. F.v. Axel Lavin i Stir, Nicolay Corneliussen, Ingvill Githmark, Gina Evjen og Ida Serneberg fra Nordic Choice Hotels og Fredrik Hæreid i Feed. Fotograf: Eivor Eriksen/Fotofolk